2015. július 25., szombat

White Bird in a Blizzard (film)

A YouTube-on találtam rá az előzetesre, mikor jó filmek után kutattam, és mivel szeretem Shailene Woodley-t, Shiloh Fernandez-t - Eva Green-t pedig főleg - gondoltam megér egy próbát.

Sok film nehezen indul be az elején, hisz' fel kell vezetni a történetet, hogy értsük és kapjunk egy alapképet az egészről, itt viszont érdekes volt a kezdet (persze, még így is megvolt a "bevezető"-érzet). A történet 1988-ban kezdődik, a főszereplője Kat (Shailene Woodley), aki egy tizenhét/tizennyolc éves lányt játszik. Az anyja eltűnéséről beszél nekünk, és a rejtélyről, hogy vajon hová tűnhetett, miért mehetett el. Közben ott van Phil, Kat pasija, aki valamiért nem akar lefeküdni vele többé (és ez egy fontos részlete a filmnek). Kat tulajdonképpen végig a pszichológusának meséli a történteket, az emlékeket, furcsaságokat, azt, hogy az anyja hogyan kezdett egy tökéletes családanyából egy labilis ronccsá válni. 
Kat és az apja a rendőrkapitánysághoz is elmegy, hogy bejelentsék az eltűnést, a lány pedig itt találkozik a nyomozóval, Theoval, akivel később pótolni fogja azt, amit Phil-től nem kap meg.
A film igazából szépen fel van építve, az emlékek bevágása miatt minden szükséges információt megkapunk a végkifejlet összeállásához, de mégsem mindent. A vég meglepett, de mégsem volt akkora csattanó, mint amekkora lenni akart. Tényleg kiszámíthatatlan volt. A film után visszapörgettem az eseményeket, hátha kihagytam egy kis utalást, amiből rájöhettem volna, hogy mi is folyik itt, de nem. Semmi sem mutatott rá a meglepetésre. 
A film második része már 1991-ben játszódik, Kat már fősikolás, és akkor kezd kiderülni minden, amikor hazautazik apjához, a szünetben. Lassan, de végül minden kérdésre választ kapunk.
A karakterek tetszettek, mindenkinek meg volt a célja a filmben, nem csak dísznek szánták őket. Egyediek voltak, minden cselekedetük visszavezethető és logikus.  Kat apját utálni lehetett (legalábbis én utáltam), mert beszari volt, idegesítő és feminin. Kat anyja is szörnyű ember volt, én viszont szerettem a karakterét, mert jól fel volt építve.
Kat-nek sok mindennel kellett szembe néznie, de legfőképp az igazsággal, amit nehezen, de elfogadott. Sok stressznek volt kitéve, főleg miután (spoiler) Theo kitálal neki a két éves nyomozásról, ami az anyja eltűnése ügyében folyt, és az apja kis titkairól. Utána már Kat barátai is elmondják, mit gondolnak a rejtélyről, és Phil is utalgat a titokra (sporiler vége).
Shailene Woodley szépen játszott, nekem teljesen átadta Kat érzelmeit. Eva Green, mint mindig, most is nagyot alakított. Christopher Meloni néha túljátszotta a szerepét, de összegezve neki is taps jár, ahogy az összes többi színésznek is.
4,5/5
kedvenc szereplő: Theo, Kat
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése